Pierwotnie brytyjska firma Torq Ltd, opracowała gamę produktów odżywczych zwiększających wydajność, aby oferować najwyższy standard wsparcia dla sportowców, z którymi pracowała. Od tego czasu marka TORQ przekształciła się w najbardziej pożądaną, szanowaną i integralną markę produktów odżywczych zwiększających wydajność, jakie są dostępne na dzisiejszym rynku.
Torq opiera się na badaniach i to stanowi podstawę ich filozofii.
Nie finansują badań, lecz przeglądają je, przyswajają i uczą się z nich, a następnie przyjmują dany szczegół i wykorzystują go do opracowania lepszego produktu – działającego lepiej niż jakikolwiek inny.
Do osiągnięcia celu wykorzystują najczystsze i wydajne składniki naturalne.
O ile jest to możliwe, produkty posiadają certyfikat Soil Association lub oznaczenie Fairtrade, stanowiące zapewnienie, że rolnicy z krajów rozwijających się otrzymali uczciwą cenę za swoje produkty.
Torq nie stosuje chemicznych substancji słodzących, barwników, ani sztucznych aromatów, ale skrupulatnie opracowuje najlepsze naturalne aromaty dostępne w każdym produkcie spożywczym, nie mówiąc już o niszowym sektorze, który reprezentuje TORQ.
Od funkcjonalności produktu, po jego użyteczność, smak oraz wygląd i jakość opakowania – nigdy nie idzą na kompromis i zawsze dążą do perfekcji.
Jeśli chodzi o marketing, w tej kwestii ich filozofia również jest bardzo wyjątkowa.
Nie wierzą w to, że wydawanie ogromnych kwot na sponsorowanie znanych sportowców i drużyn po to, aby zapewnić „odpowiednią ekspozycję marki” było szczególnie uczciwe.
Ich zdaniem inwestycje powinny być lokowane tam, gdzie są potrzebne – w jakości ich produktów.
TORQ troszczy się o wiele znanych drużyn, sportowców i ambasadorów, którzy autentycznie uwielbiają ich produkty.
Oczywiście wspierają ich w dążeniu do celu, ale robią to dlatego, że oni po prostu nie chcą stosować niczego innego, czy to za radą profesjonalistów, czy też z własnego wyboru.
TORQ głęboko wierzy, że tak powinno wyglądać sponsorowanie.
Poza tym prowadzą własne zespoły kolarzy górskich, triatlonistów, kolarzy torowych i biegaczy.
Wszyscy są edukowani i wspierani przez TORQ oraz stosują ichprodukty.
A co ze sportowcami, którzy nie mają sponsora?
Produkty TORQ stosują elitarni zawodnicy kolarstwa górskiego, kolarze zjazdowi i soliści 24h (tak, to ludzie, którzy jadą rowerem bez przerwy przez 24 godziny), kolarze wyścigowi, triatloniści i biegacze.
Były już na Evereście i północnym biegunie.
W Wielkiej Brytanii są regularnie stosowane nawet przez strażaków, a także w najwyższych ligach – piłkarskiej i sportów motorowych.
Zasady odżywiania sportowców odnoszą się do każdego sportu wytrzymałościowego – jeśli chcesz osiągnąć cel, TORQ Ci w tym pomoże.